Dr. Rex
(katt a képre a nagyobbért)
(katt a képre a nagyobbért)
Nos nézzük mit tud. Haladjunk balról jobbra. Bal felső részen nyithatjuk meg a loopunkat. Alatta helyezkedik a Polyphony, a Pitvh Range, a Pitch kerék, a Mod kerék és a hozzátartazó potik. F. Freq, F. Res, F. Decay. Ezek már ismerősek lehetnek a korábbi cikkekből, és működésük is teljesen megegyezik azzal. A Velocity részlegnél is találhatunk 3 potmétert F. Env, F. Decay, Amp felíratokkal. Itt tudjuk beállítani, hogy a sample hangerejének megfelelően, hogy tudjuk modulálni annak hangszínét a Filter Envelope burkológörbe beállításaival, vagy hogy hogyan változzon annak hangereje, pl: ha kisebb hangerejű a note akkor valóban kevesebb hangerővel szóljon, mint a nála nagyobb hangerejűre rajzolt sample.
A következő egységet középen találjuk. A nagy fekete rész a piros billentyűzet grafikával. Itt jelenik meg a loopunk. Felette egy Prewiev és egy To Track gombokat találunk, az előzővel bele tudunk hallgatni a loopunkba, míg az utóbbival a szekvenszerbe küldhetjük el. Az Oct potival állíthatjuk a loop hangmagasságát.
Ami érdekesebb az az alul található potik.
Transpose: Transzponálja a Slice potival kiválasztott loop-szeletet.
Slice: A loop szeletekből épül föl, és ezzel tudunk navigálni közöttük, hogy a tulajdonságaikat beállítsuk. Mint például a Pitch-et aminek működése már ismert számunkra.
Pan: Panorámázni tudjuk a szeletünket a bal és jobb csatorna felé.
Level: A szelet hangereje.
Decay: A szelet lecsengése.
Ezekkel tudjuk a loopunkat még színesebbé, érdekesebbé varázsolni.
Jobb oldalt ismét ismerősökkel találkozhatunk. Nézzük őket, csak említés szinten.
Filter: Freq, Res potikkal.
Filter Envelope: ADSR (Attack, Decay, Sustain, Release) görbe a Filter modulálására.
LFO: Az alacsony frekvenciás oszcillátorral modulálhatjuk a loopunkat 3 variáció szerint, mégpedig, vagy az oszcillátort moduláljuk, vagy a Filtert, vagy pedig a Panorámát a kiválasztott hullámforma szerint.
Amp Envelope: Szintén ADSR görbével.
Nos befejeztük a sample alapú hangkeltőinket. A következő héten egy kis kitérőt teszünk a hullámformák világába, mielőtt a digitális hangkeltőkkel (ilyen a SubTractor, Thor, Malstrom) foglalkoznánk.
A következő egységet középen találjuk. A nagy fekete rész a piros billentyűzet grafikával. Itt jelenik meg a loopunk. Felette egy Prewiev és egy To Track gombokat találunk, az előzővel bele tudunk hallgatni a loopunkba, míg az utóbbival a szekvenszerbe küldhetjük el. Az Oct potival állíthatjuk a loop hangmagasságát.
Ami érdekesebb az az alul található potik.
Transpose: Transzponálja a Slice potival kiválasztott loop-szeletet.
Slice: A loop szeletekből épül föl, és ezzel tudunk navigálni közöttük, hogy a tulajdonságaikat beállítsuk. Mint például a Pitch-et aminek működése már ismert számunkra.
Pan: Panorámázni tudjuk a szeletünket a bal és jobb csatorna felé.
Level: A szelet hangereje.
Decay: A szelet lecsengése.
Ezekkel tudjuk a loopunkat még színesebbé, érdekesebbé varázsolni.
Jobb oldalt ismét ismerősökkel találkozhatunk. Nézzük őket, csak említés szinten.
Filter: Freq, Res potikkal.
Filter Envelope: ADSR (Attack, Decay, Sustain, Release) görbe a Filter modulálására.
LFO: Az alacsony frekvenciás oszcillátorral modulálhatjuk a loopunkat 3 variáció szerint, mégpedig, vagy az oszcillátort moduláljuk, vagy a Filtert, vagy pedig a Panorámát a kiválasztott hullámforma szerint.
Amp Envelope: Szintén ADSR görbével.
Nos befejeztük a sample alapú hangkeltőinket. A következő héten egy kis kitérőt teszünk a hullámformák világába, mielőtt a digitális hangkeltőkkel (ilyen a SubTractor, Thor, Malstrom) foglalkoznánk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése