Íme egy újabb hangszer a Reason gyöngyszemei közül. Be kell vallanom, nekem ez a kedvenc hangszerem mióta megjelent a 4.0-ás verzió. Szokásos rezsós dizájn, de ez a cucc mégis különbözik az eddigi hangszerektől. Számomra nagyon sok lehetőséget kínál fel. De nézzük csak, hogyan is néz ki.
(képre katt a nagyobb látványért)Ez így nem sokat sejtet magáról, de így...
Thor
(szokásos... katt a képre...)
(szokásos... katt a képre...)
Na ugye ugye, hogy tátva marad a szánk ha ezt meglátjuk. Legalábbis nekem tátva maradt amikor először megláttam (Majdnem elélveztem :D).
Most azt se tudom hol kezdjem a hangszer bemutatását. Szerintem az ismerős dolgokat ki is hagyhatjuk, azok már mindenkinek a könyökén jönnek ki. Ahhoz, hogy így szép nagyban lássuk a Thor-t, a Show Programmer gombra kell kattintanunk.
Nézzük először az oszcillátorokat. A kis nyilacskára kell kattintani az oszcillátornál és egy nagycsomó (6 darab) táródik elénk.
Analog Osc:
Ezzel a kütyüvel állíthatunk elő a régi analóg szintik hangzásával megegyező, vagy hasonló hangképeket. A felső potméter-sorban vannak a szokásos potik: KBD, OCT, SEMI, TUNE. Alatta a hullámforma választó, ugye már ismerős a négy alap hullámkép, mellette a PW a fázis modulációs poti.
Wavetable:
Hasonló, mint a Malström szintinél, előre definiált hullámok, hangok vannak benne, melyből válogathatunk kedvünkre. Itt is meg van a potméter-sor, ugyanaz mint előbb. Alatta a Table Select amivel választjuk a hangunkat, Position potival a hullám pozícióját adjuk meg, az X-fade gombbal meg Crossfadelhetjük a hullámunkat. Ezen utóbbi 2 funkciót póbálja ki mendenki maga, nem tudom leírni, milyen hatást váltanak ki, ezt hallani kell.
Phase Modulation.
Erről tudok a legkevesebbet. Felül a potisor, alatta a 2 hullámválasztó, a Firstben kiválasztjuk az alaphullámunkat, a Secondban pedig azt a hullámot amivel az első hullám fázisát modulálni kívánjuk.
Multi Osc:
Felsősor (ld: előbb, nem vagyok én papagáj).
Alatta hullámválasztó 5 hullámforma, az ötödiket nem tom mi, de nem zaj az biztos. Mellette a Detune Mode, azaz a lehangolás módja, alatta az AMT (amount) poti, amivel a lehangolás mértékét állítjuk.
Noise Osc:
Szeretett zajgenerátorom. Felsősor...
Alatta a zajformák, na ezzel lehet játszani, úgy mint a... Így aztán nem is írok róla többet. Ehhez tapasztalat kell és hallás, nem szavak.
Off:
Nincs oszcillátor. (A gyengébbek kedvéért)
Na ezek voltak az oszcillátorok, nézzünk a szűrőket. Sajnos a filterekben nem vagyok annyira otthon de amit tudok elmondok.
Művelet ugyanaz mint az előbb, a Filternél a kis nyílra katt.
Low Pass Ladder Filter:
Ez egy aluláteresztő szűrő, azaz letekert állásban csak a mély hangokat, feltekert állásban pedig mindent átenged, oldalt a szűrő érzékenysége, vagy nevezzük szépen vágási meredekségét lehet beállítani, oktávokban, pl 24 dB/oktáv.
State Variable Filter:
Ez egy kombinált szűrő, alul-, felüláteresztő és sávszűrő funkciói vannak (Low pass, High pass, Band pass).
Comb Filter:
Erről nem tudok mit mondani, nem sikerült rájönnöm a működésére.
Format:
Ezzel a szintiket emberi hangok kibocsátására tudjuk kényszeríteni az X és Y koordináták változtatásával.
Bypass:
Nincs szűrő beállítva.
Gyorsan ki is végeztük a szűrőket, most nézzünk néhány apróságot.
Mixer:
Egy kis keverési lehetőség az oscillátorok arányainak beállítására.
Shaper:
Hullámunkat tudjuk átalakítani, a Drive poti csavarásával a torzítást lehet állítani.
Alul van egy lenyíló mezősor, abban lehet beállítani a modulációs tulajdonságokat, pl, hogy az LFO-val mit moduláljunk, illetve a szekvenszert is itt lehet komfigurálni.
Szóval alul van a szekvenszer és itt a nagy házi feladat, erre mindenki maga jöjjön rá, mert tapasztalatból tudom, hogy nekem hiába magyarázták a működését nem értettem, akkor jöttem rá a dolgokra amikor magam fedeztem fel.
És íme néhány info, hogy konfiguráljuk a Szekvenszert:
Először is a Step Seq gombot ott felül a két poti mellett be kell kapcsolni, anélkül el sem indul.
Lenyílós cuccban kiválasztjuk a Step seq-ből a Start Seq-et és beállítjuk neki a Dest alatt a Gate length-et. Az oszcillátoroknál a Key Note tulajdonsághoz pedig a Tranpose-t választjuk a Start Seq-ből. Majd minden esetben az Amount-ot feltekerjük 100-ra.
Huh, lehet hogy kicsit zavarosra sikeredett, de azért jó szórakozást a Thorhoz.
Most azt se tudom hol kezdjem a hangszer bemutatását. Szerintem az ismerős dolgokat ki is hagyhatjuk, azok már mindenkinek a könyökén jönnek ki. Ahhoz, hogy így szép nagyban lássuk a Thor-t, a Show Programmer gombra kell kattintanunk.
Nézzük először az oszcillátorokat. A kis nyilacskára kell kattintani az oszcillátornál és egy nagycsomó (6 darab) táródik elénk.
Analog Osc:
Ezzel a kütyüvel állíthatunk elő a régi analóg szintik hangzásával megegyező, vagy hasonló hangképeket. A felső potméter-sorban vannak a szokásos potik: KBD, OCT, SEMI, TUNE. Alatta a hullámforma választó, ugye már ismerős a négy alap hullámkép, mellette a PW a fázis modulációs poti.
Wavetable:
Hasonló, mint a Malström szintinél, előre definiált hullámok, hangok vannak benne, melyből válogathatunk kedvünkre. Itt is meg van a potméter-sor, ugyanaz mint előbb. Alatta a Table Select amivel választjuk a hangunkat, Position potival a hullám pozícióját adjuk meg, az X-fade gombbal meg Crossfadelhetjük a hullámunkat. Ezen utóbbi 2 funkciót póbálja ki mendenki maga, nem tudom leírni, milyen hatást váltanak ki, ezt hallani kell.
Phase Modulation.
Erről tudok a legkevesebbet. Felül a potisor, alatta a 2 hullámválasztó, a Firstben kiválasztjuk az alaphullámunkat, a Secondban pedig azt a hullámot amivel az első hullám fázisát modulálni kívánjuk.
Multi Osc:
Felsősor (ld: előbb, nem vagyok én papagáj).
Alatta hullámválasztó 5 hullámforma, az ötödiket nem tom mi, de nem zaj az biztos. Mellette a Detune Mode, azaz a lehangolás módja, alatta az AMT (amount) poti, amivel a lehangolás mértékét állítjuk.
Noise Osc:
Szeretett zajgenerátorom. Felsősor...
Alatta a zajformák, na ezzel lehet játszani, úgy mint a... Így aztán nem is írok róla többet. Ehhez tapasztalat kell és hallás, nem szavak.
Off:
Nincs oszcillátor. (A gyengébbek kedvéért)
Na ezek voltak az oszcillátorok, nézzünk a szűrőket. Sajnos a filterekben nem vagyok annyira otthon de amit tudok elmondok.
Művelet ugyanaz mint az előbb, a Filternél a kis nyílra katt.
Low Pass Ladder Filter:
Ez egy aluláteresztő szűrő, azaz letekert állásban csak a mély hangokat, feltekert állásban pedig mindent átenged, oldalt a szűrő érzékenysége, vagy nevezzük szépen vágási meredekségét lehet beállítani, oktávokban, pl 24 dB/oktáv.
State Variable Filter:
Ez egy kombinált szűrő, alul-, felüláteresztő és sávszűrő funkciói vannak (Low pass, High pass, Band pass).
Comb Filter:
Erről nem tudok mit mondani, nem sikerült rájönnöm a működésére.
Format:
Ezzel a szintiket emberi hangok kibocsátására tudjuk kényszeríteni az X és Y koordináták változtatásával.
Bypass:
Nincs szűrő beállítva.
Gyorsan ki is végeztük a szűrőket, most nézzünk néhány apróságot.
Mixer:
Egy kis keverési lehetőség az oscillátorok arányainak beállítására.
Shaper:
Hullámunkat tudjuk átalakítani, a Drive poti csavarásával a torzítást lehet állítani.
Alul van egy lenyíló mezősor, abban lehet beállítani a modulációs tulajdonságokat, pl, hogy az LFO-val mit moduláljunk, illetve a szekvenszert is itt lehet komfigurálni.
Szóval alul van a szekvenszer és itt a nagy házi feladat, erre mindenki maga jöjjön rá, mert tapasztalatból tudom, hogy nekem hiába magyarázták a működését nem értettem, akkor jöttem rá a dolgokra amikor magam fedeztem fel.
És íme néhány info, hogy konfiguráljuk a Szekvenszert:
Először is a Step Seq gombot ott felül a két poti mellett be kell kapcsolni, anélkül el sem indul.
Lenyílós cuccban kiválasztjuk a Step seq-ből a Start Seq-et és beállítjuk neki a Dest alatt a Gate length-et. Az oszcillátoroknál a Key Note tulajdonsághoz pedig a Tranpose-t választjuk a Start Seq-ből. Majd minden esetben az Amount-ot feltekerjük 100-ra.
Huh, lehet hogy kicsit zavarosra sikeredett, de azért jó szórakozást a Thorhoz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése